III Międzynarodowy Festiwal Braci Wieniawskich

 

SPONSOR GŁÓWNY

 

 

 

 

26 lutego 2016 (piątek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT SYMFONICZNY
(Koncert w karnecie)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Tomasz Ritter – fortepian
Jakub Chrenowicz – dyrygent
Program:
J. Brahms – I Koncert fortepianowy d-moll op. 15                 
J. Wieniawski – Symfonia D-dur
 

I Koncert fortepianowy Brahmsa, nad którym kompozytor pracował dwa lata, współcześnie jest uznawany za jeden z najciekawszych w romantycznej literaturze fortepianowej. W pierwotnym zamyśle miał być sonatą na dwa fortepiany, później, po zinstrumentowaniu na orkiestrę, częścią symfonii. W końcu autor zdecydował nadać mu kształt koncertu fortepianowego.

Struktura utworu zachowuje wiele z pierwotnej, symfonicznej koncepcji. Partia solowa jest wirtuozowska, ale najpełniejszym, najlepszym środkiem wyrazu pozostaje równorzędnie traktowana orkiestra. Monumentalny charakter dzieła i duże techniczne trudności sprawiają, że nie dla wszystkich pianistów Koncert d-moll jest dostępny. W inauguracji trzeciej edycji Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich zadania podjął się lublinianin Tomasz Ritter zwycięzca IX Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy, laureat międzynarodowych konkursów m.in. w San Sebastian, Enschede, Pradze.

Drugą pozycją wieczoru jest zadedykowana dyrektorowi brukselskiego Konserwatorium Symfonia D-dur Józefa Wieniawskiego z 1890 roku, kompozycja, którą popularyzują lubelscy filharmonicy. Po raz pierwszy w ich programie znalazła się cztery lata temu, a był to koncert z okazji 100. rocznicy śmierci kompozytora. Tym razem jej wykonanie poprowadzi Jakub Chrenowicz.  

Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 30, 25, 20  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
28 lutego 2016 (niedziela), godz. 17.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT KAMERALNY
(Koncert w karnecie)
Małgorzata Rodek – sopran
Kamil Turczyn – fortepian
Jakub Gąska - tenor 
Program:
J. Wieniawski - Pieśni

 

Sympatyków muzyki wokalnej czekają na tegorocznym Festiwalu nie lada atrakcje – światowe prawykonania wszystkich pieśni na głos z fortepianem Józefa Wieniawskiego. Ich prezentację uznać można za swoistą sensacją muzyczną, bowiem są to najczęściej utwory nieznane i niewydane, zrekonstruowane przez solistów na podstawie rękopisów kompozytora przechowywanych w zbiorach bibliotek: Konserwatorium w Brukseli, Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego oraz Towarzystwa im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Józef Wieniawski sięgnął w nich do poezji twórców niemieckich, austriackich, francuskich (Cazalisa, de Girardina, Hugo, Bodenstedta, Hamerlinga, Goethego, Heinego, Müllera) oraz polskich (Zmorskiego, Wicherskiego, Krasickiego).

Pieśni Józefa Wieniawskiego wykona solistka Warszawskiej Opery Kameralnej Małgorzata Rodek, laureatka wielu konkursów muzycznych, która oprócz głównych ról operowych posiada w repertuarze większość partii oratoryjno-kantatowych Bacha, Händla, Pergolesiego, Vivaldiego, Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Mahlera, Szymanowskiego. W duetach artystce towarzyszyć będzie Jakub Gąska, absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio, a obecnie solista Teatru Muzycznego w Lublinie. Na fortepianie zagra Kamil Turczyn, stypendysta The Solti Foundation z Waterloo (Belgia), Prezydenta Miasta Lublina oraz Marszałka Województwa Lubelskiego. 
 

Miejsce:  Galeria Malarstwa  Polskiego i Obcego Muzeum Lubelskie
(ul. 
Zamkowa 9)
Bilety w cenie: 25, 20  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line

 

 

5 marca 2016 (sobota), godz. 18.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT SYMFONICZNY
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Jakub Jakowicz – skrzypce                             
Jan Miłosz-Zarzycki – dyrygent    
Program:
A. Stolpe – Uwertura a-moll                            
H. Wieniawski – I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14            
 A. Rubinstein – V Symfonia g-moll op. 107
 

Stolpe powinien dziękować Bogu za to, że otrzymał od niego dar taki, który go może kiedyś uczynić jednym z najpierwszych w swoim zawodzie, a myśmy powinni podziękować p. Stolpemu, że daru tego nie marnuje – tak o wielkim talencie zmarłego przedwcześnie kompozytora pisał w 1868 roku Jan Kleczyński. Dziś dość rzadko można słuchać na żywo jego muzyki, choć bez wątpienia autor otwierającej koncert Uwertury był jednym z najbardziej utalentowanych kompozytorów polskich doby pochopinowskiej. Kiedy ją pisał miał zaledwie 16 lat i kończył właśnie studia w Instytucie Muzycznym. Utrzymana w stylistyce wczesnego romantyzmu jest świadectwem wielkiego talentu młodzieńca.

Przyjaźń skrzypka Henryka Wieniawskiego i pianisty Antoniego Rubinsteina doskonale dokumentuje literatura muzykologiczna. To dzięki Rosjaninowi Wieniawski poznał swą żonę Izabelę Hampton, i to jego wstawiennictwu zawdzięcza stanowisko solisty na dworze w Petersburgu. Kiedy w 1862 roku Rubinsteinpowołał do życia pierwsze w Rosji konserwatorium muzyczne, Wieniawski blisko z nim współpracował. Wspólne odbyli też ośmiomiesięczne tournée po Ameryce, dając tam 215 koncertów w 60 miastach.

Jako kompozytor zapisał się Wieniawski utworami stanowiącymi żelazny repertuar koncertujących solistów. Koncert skrzypcowy fis-moll jest dziełem siedemnastoletniego, pełnego pasji wirtuoza. Już od pierwszego wykonania w lipskim Gewandhausie 27 października stanowił wizytówkę lublinianina.

Owocem pracy kompozytorskiej Rubinsteina była natomiast cała masa miniatur fortepianowych, ponad 100 pieśni, 18 oper i 6 symfonii. Pochodząca z 1880 roku V Symfonia g-moll op. 107 w naszym mieście grana jeszcze nie była. To jedna z najciekawszych w dorobku artysty. Wykorzystanie rosyjskich ludowych tematów zbliża ją stylistycznie do Piotra Czajkowskiego i Potężnej Gromadki.

 
Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 30, 25, 20  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line

 

 

 06 marca 2016 (niedziela), godz. 17.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
RECITAL SKRZYPCOWY
Janusz Wawrowski – skrzypce
Grzegorz Skrobiński – fortepian

Program:
I.J. Paderewski – Sonata a-moll na skrzypce i fortepian
C. Debussy – Sonata g-moll
P. Sarasate – Zapateado
H. Wieniawski – Scherzo-Tarantella
H. Wieniawski – Polonaise brillant
 
6 marca w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich na Zamku Lubelskim zaprezentuje się Janusz Wawrowski. Lubelscy melomani świetnie pamiętają tego znakomitego skrzypka z interpretacji Kaprysów Niccolò Paganiniego i słynnego Koncertu e-moll Felixa Mendelssohna. Życiorys artysty jest niezwykle bogaty, był laureatem wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych, koncertuje na całym świecie. Pan Janusz Wawrowski jest skrzypkiem o wyjątkowej wartości, który zasłużył sobie na wspaniałą karierę na scenie koncertowej – mówiła o nim Ida Haendel. Z kolei  Konstanty Andrzej Kulka napisał: …Już sam fakt wykonania wszystkich 24 Kaprysów wzbudza podziw i jest godny uznania. Sposób w jaki Pan Janusz Wawrowski wykonuje owe Kaprysy pozwala spokojnie patrzeć w przyszłość polskiej wiolinistyki. Skrzypowi towarzyszyć będzie pianista Grzegorz Skobiński, który w Lubelskiej Filharmonii wystąpi po raz pierwszy. 
Na program wieczoru złożą się sonaty skrzypcowe Paderewskiego i Debussy’ego oraz miniatury symboli romantycznego wirtuozostwa – Pablo Sarasatego i H. Wieniawskiego.
 
Miejsce:  Galeria Malarstwa  Polskiego, Zamek Lubelski
Bilety w cenie: 25, 20  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
07 marca 2016 (poniedziałek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
NADZWYCZAJNY RECITAL FORTEPIANOWY

Charles Richard-Hamelin – fortepian 


Laureat II Nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Program:
F. Chopin – Nokturn H-dur op. 62 nr 1
F. Chopin – Ballada As-dur op. 47
F. Chopin – Polonez-Fantazja As-dur op. 61
F. Chopin – Introdukcja i Rondo op. 16
F. Chopin – 4 Mazurki op. 33
F. Chopin – Sonata h-moll op. 58
 
Mam świadomość, że Konkurs Chopinowski w Warszawie ma wspaniałą historię. Udział w nim to zaszczyt, ale ranga imprezy mnie nie paraliżuje. Cieszę się, że udało mi się pozostać sobą na scenie i przekazać to, co chciałem – tak swój udział w tegorocznym, konkursie pianistycznym wspomina Kanadyjczyk Charles Richard-Hamelin Już od drugiego etapu był jednym z faworytów i wielu obserwatorów typowało go na zwycięzcę. Ostatecznie konkurs zakończył z II nagrodą oraz Nagrodą Kristiana Zimermana za najlepsze wykonanie sonaty Charles Richard-Hamelin jest absolwentem McGill University i Yale School of Music Oprócz ostatniego w Warszawie, jest laureatem m.in. II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Montrealu, czy III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Seulu. Tam też otrzymywał dodatkowe wyróżnienia kolejno za najlepsze wykonanie muzyki kanadyjskiej, a także najlepsze wykonanie sonaty Beethovena. W 2015 roku otrzymał prestiżową nagrodę „Career Development Award”, przyznawaną przez Women’s Musical Club of Toronto.  W Lublinie Charles Richard-Hamelin zagra oczywiście utwory Chopina.
 
Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 100, 80, 70, 60  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
11 marca 2016 (piątek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
KONCERT SYMFONICZNY
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Clare Hammond – fortepian
Jerzy Salwarowski – dyrygent
Program:
J.  Mysliveček –  Koncert fortepianowy
W.A. Mozart – XX Koncert fortepianowy d-moll KV 466            
F. Mirecki – Symfonia c-moll 
 

W marcowy wieczór odbędzie się koncert wyjątkowy. Filharmoników lubelskich poprowadzi dyrygent legenda – Jerzy Salwarowski, a przy fortepianie zasiądzie Clare Hammond. Angielska pianistka ma na koncie występy w renomowanych salach Londynu (w tym debiut w Wigmore Hall i Bridgewater Hall), prawykonania utworów m.in. Kennetha Heskheta, Eda Hughesa, Roberta Saxtona i Roberta Peate’a. Jako pierwsza zarejestrowała na CD wszystkie utwory fortepianowe Andrzeja Panufnika. Do repertuaru włącza też utwory Karola Szymanowskiego, Witolda Lutosławskiego, Zygmunta Krauzego i Marty Ptaszyńskiej. W festiwalowym koncercie usłyszymy ją dwukrotnie; w Koncercie fortepianowym Mozarta oraz – mającym swe lubelskie prawykonanie – I Koncercie B-dur Josefa Myslivečka.

Jerzy Salwarowski ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest laureatem czołowych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów dyrygenckich: I i II konkursu w Katowicach (I nagroda i nagroda Krytyki Muzycznej), w Sienie (I nagroda) i Budapeszcie (zwycięstwo). Dyryguje orkiestrami w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach, współpracuje z czołowymi orkiestrami i operami w Polsce.

Szczególnie bliska artyście jest muzyka polska, wykonuje ją na estradach koncertowych całego świata. To on dokonał pierwszego kompletnego nagrania poematów symfonicznych Mieczysława Karłowicza, wydanych na CD i nominowanych do nagrody „Fryderyk‘99”. Jemu zawdzięczamy nowe spojrzenie na SymfonięOdrodzenie, którą zarejestrował w 2008 roku. Tym razem sięgnął po mało znaną Symfonię c-moll Franciszka Mireckiego.

SPONSOR GŁÓWNY 

 

 

 

 

26 lutego 2016 (piątek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT SYMFONICZNY
(Koncert w karnecie)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Tomasz Ritter – fortepian
Jakub Chrenowicz – dyrygent
Program:
J. Brahms – I Koncert fortepianowy d-moll op. 15                 
J. Wieniawski – Symfonia D-dur
 

I Koncert fortepianowy Brahmsa, nad którym kompozytor pracował dwa lata, współcześnie jest uznawany za jeden z najciekawszych w romantycznej literaturze fortepianowej. W pierwotnym zamyśle miał być sonatą na dwa fortepiany, później, po zinstrumentowaniu na orkiestrę, częścią symfonii. W końcu autor zdecydował nadać mu kształt koncertu fortepianowego.

Struktura utworu zachowuje wiele z pierwotnej, symfonicznej koncepcji. Partia solowa jest wirtuozowska, ale najpełniejszym, najlepszym środkiem wyrazu pozostaje równorzędnie traktowana orkiestra. Monumentalny charakter dzieła i duże techniczne trudności sprawiają, że nie dla wszystkich pianistów Koncert d-moll jest dostępny. W inauguracji trzeciej edycji Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich zadania podjął się lublinianin Tomasz Ritter zwycięzca IX Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy, laureat międzynarodowych konkursów m.in. w San Sebastian, Enschede, Pradze.

Drugą pozycją wieczoru jest zadedykowana dyrektorowi brukselskiego Konserwatorium Symfonia D-dur Józefa Wieniawskiego z 1890 roku, kompozycja, którą popularyzują lubelscy filharmonicy. Po raz pierwszy w ich programie znalazła się cztery lata temu, a był to koncert z okazji 100. rocznicy śmierci kompozytora. Tym razem jej wykonanie poprowadzi Jakub Chrenowicz.  

Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 30, 25, 20  zł

Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
28 lutego 2016 (niedziela), godz. 17.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT KAMERALNY
(Koncert w karnecie)
Małgorzata Rodek – sopran
Kamil Turczyn – fortepian
Jakub Gąska - tenor 
Program:
J. Wieniawski - Pieśni

 

Sympatyków muzyki wokalnej czekają na tegorocznym Festiwalu nie lada atrakcje – światowe prawykonania wszystkich pieśni na głos z fortepianem Józefa Wieniawskiego. Ich prezentację uznać można za swoistą sensacją muzyczną, bowiem są to najczęściej utwory nieznane i niewydane, zrekonstruowane przez solistów na podstawie rękopisów kompozytora przechowywanych w zbiorach bibliotek: Konserwatorium w Brukseli, Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego oraz Towarzystwa im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Józef Wieniawski sięgnął w nich do poezji twórców niemieckich, austriackich, francuskich (Cazalisa, de Girardina, Hugo, Bodenstedta, Hamerlinga, Goethego, Heinego, Müllera) oraz polskich (Zmorskiego, Wicherskiego, Krasickiego).

Pieśni Józefa Wieniawskiego wykona solistka Warszawskiej Opery Kameralnej Małgorzata Rodek, laureatka wielu konkursów muzycznych, która oprócz głównych ról operowych posiada w repertuarze większość partii oratoryjno-kantatowych Bacha, Händla, Pergolesiego, Vivaldiego, Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Mahlera, Szymanowskiego. W duetach artystce towarzyszyć będzie Jakub Gąska, absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio, a obecnie solista Teatru Muzycznego w Lublinie. Na fortepianie zagra Kamil Turczyn, stypendysta The Solti Foundation z Waterloo (Belgia), Prezydenta Miasta Lublina oraz Marszałka Województwa Lubelskiego. 
 

Miejsce:  Galeria Malarstwa  Polskiego i Obcego Muzeum Lubelskie
(ul. 
Zamkowa 9)
Bilety w cenie: 25, 20  zł

Przejdź na stronę rezerwacji on-line

 

 

5 marca 2016 (sobota), godz. 18.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH

KONCERT SYMFONICZNY
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Jakub Jakowicz – skrzypce                             
Jan Miłosz-Zarzycki – dyrygent    
Program:
A. Stolpe – Uwertura a-moll                            
H. Wieniawski – I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14            
 A. Rubinstein – V Symfonia g-moll op. 107
 

Stolpe powinien dziękować Bogu za to, że otrzymał od niego dar taki, który go może kiedyś uczynić jednym z najpierwszych w swoim zawodzie, a myśmy powinni podziękować p. Stolpemu, że daru tego nie marnuje – tak o wielkim talencie zmarłego przedwcześnie kompozytora pisał w 1868 roku Jan Kleczyński. Dziś dość rzadko można słuchać na żywo jego muzyki, choć bez wątpienia autor otwierającej koncert Uwertury był jednym z najbardziej utalentowanych kompozytorów polskich doby pochopinowskiej. Kiedy ją pisał miał zaledwie 16 lat i kończył właśnie studia w Instytucie Muzycznym. Utrzymana w stylistyce wczesnego romantyzmu jest świadectwem wielkiego talentu młodzieńca.

Przyjaźń skrzypka Henryka Wieniawskiego i pianisty Antoniego Rubinsteina doskonale dokumentuje literatura muzykologiczna. To dzięki Rosjaninowi Wieniawski poznał swą żonę Izabelę Hampton, i to jego wstawiennictwu zawdzięcza stanowisko solisty na dworze w Petersburgu. Kiedy w 1862 roku Rubinsteinpowołał do życia pierwsze w Rosji konserwatorium muzyczne, Wieniawski blisko z nim współpracował. Wspólne odbyli też ośmiomiesięczne tournée po Ameryce, dając tam 215 koncertów w 60 miastach.

Jako kompozytor zapisał się Wieniawski utworami stanowiącymi żelazny repertuar koncertujących solistów. Koncert skrzypcowy fis-moll jest dziełem siedemnastoletniego, pełnego pasji wirtuoza. Już od pierwszego wykonania w lipskim Gewandhausie 27 października stanowił wizytówkę lublinianina.

Owocem pracy kompozytorskiej Rubinsteina była natomiast cała masa miniatur fortepianowych, ponad 100 pieśni, 18 oper i 6 symfonii. Pochodząca z 1880 roku V Symfonia g-moll op. 107 w naszym mieście grana jeszcze nie była. To jedna z najciekawszych w dorobku artysty. Wykorzystanie rosyjskich ludowych tematów zbliża ją stylistycznie do Piotra Czajkowskiego i Potężnej Gromadki.

 
Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 30, 25, 20  zł
Przejdź na stronę rezerwacji on-line

 

 

 06 marca 2016 (niedziela), godz. 17.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
RECITAL SKRZYPCOWY
Janusz Wawrowski – skrzypce
Grzegorz Skrobiński – fortepian

Program:
I.J. Paderewski – Sonata a-moll na skrzypce i fortepian
C. Debussy – Sonata g-moll
P. Sarasate – Zapateado
H. Wieniawski – Scherzo-Tarantella
H. Wieniawski – Polonaise brillant
 
6 marca w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich na Zamku Lubelskim zaprezentuje się Janusz Wawrowski. Lubelscy melomani świetnie pamiętają tego znakomitego skrzypka z interpretacji Kaprysów Niccolò Paganiniego i słynnego Koncertu e-moll Felixa Mendelssohna. Życiorys artysty jest niezwykle bogaty, był laureatem wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych, koncertuje na całym świecie. Pan Janusz Wawrowski jest skrzypkiem o wyjątkowej wartości, który zasłużył sobie na wspaniałą karierę na scenie koncertowej – mówiła o nim Ida Haendel. Z kolei  Konstanty Andrzej Kulka napisał: …Już sam fakt wykonania wszystkich 24 Kaprysów wzbudza podziw i jest godny uznania. Sposób w jaki Pan Janusz Wawrowski wykonuje owe Kaprysy pozwala spokojnie patrzeć w przyszłość polskiej wiolinistyki. Skrzypowi towarzyszyć będzie pianista Grzegorz Skobiński, który w Lubelskiej Filharmonii wystąpi po raz pierwszy. 
Na program wieczoru złożą się sonaty skrzypcowe Paderewskiego i Debussy’ego oraz miniatury symboli romantycznego wirtuozostwa – Pablo Sarasatego i H. Wieniawskiego.
 
Miejsce:  Galeria Malarstwa  Polskiego, Zamek Lubelski
Bilety w cenie: 25, 20  zł

Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
07 marca 2016 (poniedziałek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
NADZWYCZAJNY RECITAL FORTEPIANOWY

Charles Richard-Hamelin – fortepian 


Laureat II Nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Program:
F. Chopin – Nokturn H-dur op. 62 nr 1
F. Chopin – Ballada As-dur op. 47
F. Chopin – Polonez-Fantazja As-dur op. 61
F. Chopin – Introdukcja i Rondo op. 16
F. Chopin – 4 Mazurki op. 33
F. Chopin – Sonata h-moll op. 58
 
Mam świadomość, że Konkurs Chopinowski w Warszawie ma wspaniałą historię. Udział w nim to zaszczyt, ale ranga imprezy mnie nie paraliżuje. Cieszę się, że udało mi się pozostać sobą na scenie i przekazać to, co chciałem – tak swój udział w tegorocznym, konkursie pianistycznym wspomina Kanadyjczyk Charles Richard-Hamelin Już od drugiego etapu był jednym z faworytów i wielu obserwatorów typowało go na zwycięzcę. Ostatecznie konkurs zakończył z II nagrodą oraz Nagrodą Kristiana Zimermana za najlepsze wykonanie sonaty Charles Richard-Hamelin jest absolwentem McGill University i Yale School of Music Oprócz ostatniego w Warszawie, jest laureatem m.in. II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Montrealu, czy III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Seulu. Tam też otrzymywał dodatkowe wyróżnienia kolejno za najlepsze wykonanie muzyki kanadyjskiej, a także najlepsze wykonanie sonaty Beethovena. W 2015 roku otrzymał prestiżową nagrodę „Career Development Award”, przyznawaną przez Women’s Musical Club of Toronto.  W Lublinie Charles Richard-Hamelin zagra oczywiście utwory Chopina.
 
Miejsce:  Sala koncertowa FL (ul. M. Curie-Skłodowskiej 5)
Bilety w cenie: 100, 80, 70, 60  zł

Przejdź na stronę rezerwacji on-line
 
 
 
11 marca 2016 (piątek), godz. 19.00
III MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL BRACI WIENIAWSKICH
KONCERT SYMFONICZNY
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
Clare Hammond – fortepian
Jerzy Salwarowski – dyrygent
Program:
J.  Mysliveček –  Koncert fortepianowy
W.A. Mozart – XX Koncert fortepianowy d-moll KV 466            
F. Mirecki – Symfonia c-moll 
 

W marcowy wieczór odbędzie się koncert wyjątkowy. Filharmoników lubelskich poprowadzi dyrygent legenda – Jerzy Salwarowski, a przy fortepianie zasiądzie Clare Hammond. Angielska pianistka ma na koncie występy w renomowanych salach Londynu (w tym debiut w Wigmore Hall i Bridgewater Hall), prawykonania utworów m.in. Kennetha Heskheta, Eda Hughesa, Roberta Saxtona i Roberta Peate’a. Jako pierwsza zarejestrowała na CD wszystkie utwory fortepianowe Andrzeja Panufnika. Do repertuaru włącza też utwory Karola Szymanowskiego, Witolda Lutosławskiego, Zygmunta Krauzego i Marty Ptaszyńskiej. W festiwalowym koncercie usłyszymy ją dwukrotnie; w Koncercie fortepianowym Mozarta oraz – mającym swe lubelskie prawykonanie – I Koncercie B-dur Josefa Myslivečka.

Jerzy Salwarowski ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest laureatem czołowych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów dyrygenckich: I i II konkursu w Katowicach (I nagroda i nagroda Krytyki Muzycznej), w Sienie (I nagroda) i Budapeszcie (zwycięstwo). Dyryguje orkiestrami w Europie, Azji, Afryce i obu Amerykach, współpracuje z czołowymi orkiestrami i operami w Polsce.

Szczególnie bliska artyście jest muzyka polska, wykonuje ją na estradach koncertowych całego świata. To on dokonał pierwszego kompletnego nagrania poematów symfonicznych Mieczysława Karłowicza, wydanych na CD i nominowanych do nagrody „Fryderyk‘99”. Jemu zawdzięczamy nowe spojrzenie na SymfonięOdrodzenie, którą zarejestrował w 2008 roku. Tym razem sięgnął po mało znaną Symfonię c-moll Franciszka Mireckiego.